lördag 28 april 2012

Tonight, we are young

Ååh vad jag älskar sånna här dagar. Inte för vinsterna, utan känslan. Känslan av att klara allt det där man innerst inne vetat om att man kan hela tiden, men ändå tvekat på. Glädjen. Lyckoruset.

För det första är jag en av fyra tjejer på the Prom Court, vilket betyder att jag är nominerad till Prom Queen. Rachel och en tjej i min engelska klass sa härom dagen att de röstat på mig, tyckte mest det var en kul grej. I'M ONE OUT OF FOUR TO BE PROM QUEEN! Fatta vilken känsla. Liksom, jag bryr mig inte ett dugg vem som får det (fast det skulle ju såklart vara sjukt coolt att bli det, ska inte ljuga), bara grejen. Juniorsarna röstade och de ville ha mig där. Jag får gå in med resten av the court och tror vi har första dansen osv (usch jag tycker inte om uppmärksamhet).

För det andra hade vi ett AMAZING track meet ikväll. Började med att jag vann mitt försöksheat på 100 (var i det första, det andra är det snabba) (lätt, det var inte ens kul nästan, sprang inte ens max), likaså 200 försöket. Sedan hoppade jag nästan 15 feet i längdhoppet (4.5 m) men hade övertramp på det hoppet. Vann med 12.8 feet, 3.9 m, vilket är urkasst egentligen, men gropen var kass och de hade inte ens någon bräda. Så ja, resten av tjejerna averaged aroung 10-11 feet på grund av plankan och gropen.
   Jag tog guld på 100 meters och 200 meters finalen och de två andra tjejerna från min skola i de loppen tog silvret och bronset i båda också. Avslutade kvällen med 4x400 som vi slutade 3a i, sjukt bra, och jag sänkte min tid från 77 till 70.
Vi fick en stor trofe för vi vann hela meetet allt som allt, 
 och den övernattar hos oss i natt för coach tyckte den skulle det.
Kudden lockar nu, väldigt mycket. Var så pepp när jag kom hem att jag inte kunde sova, men sedan gav internet upp precis när jag blev trött och tvingade mig att vara uppe en timme till bara för att kunna logga ut. Kära dongel, du är fin, men ibland önskar jag att du vore starkare.

Kram alla

Sverige 06.56, Ohio 00.56 28 april. Alltså, "idag" är igår. Den 27e. Var igår. Fast är det fortfarande, typ. Jag sover ju inte än liksom och dygnet byter ju inte förrän man sover, eller hur?

1 kommentar: