torsdag 5 april 2012

Påsklov

Nu är det påsklov, i alla fall i fem dagar. Har varit hemma från Hawaii sedan i söndags, då det var första april. Hade tänkt att sedan det var april april dagen så tänkte jag ringa Jenny/alt. mamma i Sverige och säga att jag missat min connection flight i LA, men kände inte för att göra det när det väl kom till kritan. Missade det nästan på riktigt.
   Så jag kom till LA typ 05.20 på morgonen, och läste på min biljett: "gate 22E, seat 61". Då var jag i gate 67. Jag frågade en personal om vägen, och hon sa att jag skulle ta den blåa bussen (nerför trappan ut på trottoaren och till busshållsplats "8") till terminal 2. Nu var vi i terminal 6. För er som inte vet har LA 7 terminaler, det är stort där. Fast det tog bara 5 minuter med bussen tack och lov. Dessutom är det dåligt med skyltar på LA, så jag gick runt och letade efter bussen ett tag innan jag hittade den. Då hade boardingen redan börjat och jag började känna mig lite smått stressad med tanke på att jag fortfarande inte ens var på rätt terminal. I alla fall. Jag hittade bussen, kom till terminal 2 och fick leta lite till efter säkerhetskontrollen men till slut var jag igenom den också. Lite drygt 20 minuter kvar då. Hittade gate 22A, men ingen 22E. Inte ens 22B eller C eller D. Så jag bad om hjälp igen. Killen som läste min biljett då tittade på den och sedan på Gate 22A och sa sedan"du ska till gate 61. Seat 22E." U n d e r b a r t. 20 minuter. Så jag sprang ner igen, väntade på bussen, höll tömmarna för att den inte skulle stanna på varje terminal och sprang upp till säkerhetskontrollen på terminal 6 igen. Sedan står jag där i kön och en säkerhetsvakt kommer fram och frågar om jag är okej (vad såg det ut som, en liten blond flicka som stod där och grät och inte ville bli fast i LA själv?), jag skakar på huvudet och säger att jag har tio minuter på mig att ta mig till gaten. Att det är avgångstiden. Han hjälper mig igenom (jag hoppade några i kön) och kommer till min gate med 3 minuter to go. Då inser jag att planet är en halvtimme försenat och att de inte ens har startat boarda än. Ibland har man tur.
   När jag nästan missat det på riktigt var det inte lika kul att ha det som aprilskämt längre så jag skippade det.

Vi har en hök som bor i skogen bakom vårat hus, och han äter katter. Han har tagit 3 kattungar och kattmamman, så sorligt :( Den första han tog var min favorit, den lilla gula, som jag döpt till Tiger och som jag precis innan jag åkte spelade in en film till vårat nyhetsprogram i skolan med. Nu kommer det klippet vara till hans ära.
Det är inte ofta jag säger att ett djur inte är värt att leva längre (har väl hänt ungefär en gång tidigare, kanske en spindel eller mygga eller så), men det är sant den här gången. Höken måste bort.

Var själv i skolan igår och hade så tråkigt för alla mina vänner var på team building trip men jag fick inte åka för jag inte är sophomore. Fick mycket gjort på lektionerna eftersom så många var borta å andra sidan (man blandat årskurserna i klasserna här, har lektioner med allt från 8 graders till seniors), vilket kanske var bra med tanke på att jag just nu har två F (lägsta betyget jao. Helt icke godkänd) pga Hawaii. Fick in nästan alla jag saknade till engelskan i alla fall. Och gov't läraren är snäll och bryr sig inte om när det kommer, bara det kommer.

Taggar honung nu, halsen busar med mig och valde att göra ont efter Hawaii. Mys. Kunde inte använda stämbandet till annat är rivjärnsljud i morse, toppen, vi har årets störtsa hemmatävling på lördag och jag tänker minsan vara med. 4x400, 200, längd och tresteg. Ska bli kul att få tävla igen.

Förlåt, men du är ju så söt


Det är dessutom en stor dag idag, nämligen Anna Marias födelsedag. Grattis tjejen!

Ha en trevlig påskhelg alla där ute. Jag ville göra ett påskris men vi har inga fjädrar. Ritar kanske ett istället och lägger på köksbordet. Funkar nog det också.

Sverige 17.16, Ohio 11.16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar