fredag 27 april 2012

Kortis vecka

I helgen var vi bortresta, så i måndags var vi lediga. I går var vi på en mock accident på en annan skola (låtsas olycka in Swedish), inför prom (don't drink and drive) så missade nästan 3 perioder där. Idag stannade jag hemma halva dagen och gjorde svenska uppgifter ("wasn't feeling well", men på riktigt, jag gjorde det inte, var orolig inför det ju, har stort tal som kommer upp. Brandtal.). Imorgon är det track meet och på lördag prom! (Bara för att mina kompisar är sophomores och inte får gå har vi fixat dejter till dem. Kommer bli awesome)

Alla hoping-to-be-cheerleaders hade try-outs idag, en miljon små flickor som sprang runt i navy blå shorts och vita t-shirtar. Jag är nervös för Rachel skull. Håll tummarna.

Och på historia lektionerna lär vi oss om Vietnam just nu (nu vet jag faktiskt varför det startade och vad det fightade för, eller ja, vad det vad mening att de skulle kriga för) och vi acted out ett slag häromdagen. Jag är inte så bra på krigsföring så jag satt bara där i främsta raden och blev skjuten på (ihopskrynklade papper, weapons made in America, för att Amerika supported South Vietnam) men då frågade jag om vi inte bara kunde sluta fred. För Sverige är ett neutralt land.

Hejdå landet lagom, vi ses nästa gång. Med bilder från semestern så ni får gissa. Den som gissar rätt kan få ett hedersomnämnande (nej, mamma och pappa, ni får tyvärr inte vara med, ni vet redan. Det vore fusk). Tjolahopp!

Sverige 01.22 27 april, Ohio 19.22 26 april

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar