onsdag 18 april 2012

En sväng till Columbus och ett tuesday track meet

Vi tog en trip till Ohios huvudstad idag med FFA, för att vara med i en smådjurs hälso tävling. Det gick bra och var kul, fast haha jag gissade på rätt många av frågorna (jag kan inte klassificera en fågel eller en groda? Och vad för sjukdom en kanin på en bild hade? "En infektion skapad av parasiter, så kaninen har kliat sig och tappat pälsen på en fläck just där"). Jag försökte verkligen att inte skratta åt att jag inte kunde något (funkade rätt bra i alla fall som tur är, så jag slapp skämma ut mig alltför mycket), men jaja. Kul var det i alla fall.

Sedan åkte vi till en country shop där de hade boots i miljoner och åt barbecque innnan vi åkte tillbaka till skolan för vårt track meet. (Alla som åkte är i the track team, och vi sju gör upp nästan hälften av tjejteamet, hehe.) Jag hoppade längd (det gick bättre än i lördags, men är fortfarande inte i 14 feet yet (i lördags hoppade jag inte ens 13), coach säger att vi ska börja träna mer längd nu så han kan ta mig i alla fall till regionals i det), sprang 100 och 4x100 (som gick superduperbra! It was like amazing) och 4x400, och var så excited för jag sänkte min tid med 5 sekunder från i lördags. Coach sa att jag visste att jag kan göra det när jag sprang, och jag visste det också så jag bara bestämde mig för att sprinta och så gjorde jag det. Usch så mycket jag tycker om friidrott.

Sverige 02.50 18 april, Grattis mor!, Ohio 20.50 17 april

1 kommentar: