tisdag 7 februari 2012

Idag

Det här har jag gjort idag:

5.30 - vaknade av Jennys klocka som ringde och ringde och som fick mig att ställa fram klockan en timme så jag gick upp 6.55 istället för 5.50 (tänkte vara riktigt duktig och kanske till och med få något mer gjort än klä på mig och packa frukost haha. sov istället, klagar inte).
6.55 - gick upp
7.08 - gjorde mig redo för bussen
7.10 - Chuck skjutsade mig nerför vägen till bussen
7.11 - klev på bussen och visade Grace min handväska. Sov.
7.43 - bussen kom till skolan
8.00 - 1st period började, Engelska. Tog notes på veckan vocab (C-vocab den här veckan, min lärare är så påhittig som hon själv sa) och jobbade på min poetry book (struntade i att göra läxan. jag ligger efter men började i dag på lektionen, duktig tjej)
8.50 - 1st period var slut
8.53 - 2nd period började, speech. Maxine skrattade så hon dog åt hur jag sa "rooster", det var gulligt tydligen. Jennelle sa att jag sa det på ett amerikansk sätt, men jag är glad om jag kan göra någon glad. Vi pratade om hur man sätter upp en TV-show inför vårat nyhetsprogram vi ska börja filma imorgon.
9.43 - 2nd period tog slut.
9.46 - 3rd period började, jag gick till the office och läste the announcements (stakade mig på 15 ord bara. mitt mål inför morgondagen är 14 ord), sedan gick jag vidare till biblioteket där jag normalt är 3rd period, spelade lite spel för extra credit, ställde undan böcker och läste barnböcker en halvtimme, började en om påskägg som jag ska läsa klart i morgon, söt.
10.36 - 3rd period var slut.
10.39 - 4th period började, creative writing. Skrev om en qote på tavlan och om snowdays från en lärares, en elev och en förälders perspektiv.
11.29 - 4th period tog slut.
11.32 - th period började. US Studies, såg på film om Roosevelts New Deal.
12.02 - lunch, kycklingburgare, tatortotts och mandarin klyftor, jag och Alaina försökte spela spel med den pågående gympalektionen, men vi fick inte så vi gick till the locker room och åt mints i stället.
12.35 - lunchen var slut
12.38 - tillbaka till 5th period, notes om Roosevelts New Deal
12.58 - 5th period var slut
13.01 - 6th period, American government, läste en sektion och tog notes.
13.51 - slut
13.54 - 7th period, agscience, slappar klass, vi gör inget. Tittar på film och tar notes och får extra credits för att ta med sig food labels till skolan.
14.44 - dagen slutade.
15 - quizbolw practice, jag åt en yoghurt och string cheese (ost i en lång sak, med långa strings, det är gott)
15.30 - cheer pracice
16 - musical practice, the wolf scenes will be awesome. Vi spelade sanning och konka så jag gick runt med toapapper nerstucket i byxorna en kvart ungefär och försökte distrek få folk att säga något om det (jag skulle spela förvånad) men ingen vågade säga något. Tillslut sa en eight grader något och jag fick låtsas inte förstå vad han pratade om och han gav nästan upp på en gång men sen förstod jag som tur var och fick ta bort det.
17.40 - klar
18 - åkte hem
åt mat, duschade, pluggade (går bra med det där poetry booklet saken nu), rachel straightens my hair just nu.

Godnatt

Sverige 03.46 (7 feb), Ohio 21.46 (6 feb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar