måndag 6 februari 2012

Även utan träning hoppar jag bra i tresteget, känns bra inför säsongen :)

Efter indoor track meetet idag (där jag träffade henne som jag flög hit med över altanten, lite kul! hon var och tittade på sin värdbror som sprang), som jag gjorde bra på och Taylor också, lite plugg och en nap tog jag Kevin på en promenad i solskenet (det var så himla fint väder idag! så glad!) vilket blev mer utav en dragningsfajlt mellan Kevin, som ville springa, och mig, som ansåg att jag sprungit tillräckligt för idag redan. Vi kompromissade och både sprang och gick. Ikväll är det ju superbowl, som är stort här och många har stora fester och allt (alla vill att dagen efter ska vara en helgdag, ja för många blir fulla), men jag var mest intresserad av reklamerna och halvtids-underhållningen (Madonna i år), men vi har inte kanalen det visas på. Jag lider dock inte, visste inte ens vilka som spelade.


Håller på att bestämma vilka sprint spikskor jag ska beställa - de jag alltid velat ha för 71.97 dollar, eller några söta för 59.99 dollar eller några andra jag antagligen aldrig skulle ens övervägt om det inte stått "This product can be shipped to US addresses ONLY." på hemsidan jag hittade dem på (vilket skulle göra att jag skulle känna mig lite cool i Sverige) för 89.99? De första är sänkta från 120.00, och jag har velat ha dem sedan ungefär 4 år tillbaka. Det lutar mot dem. Blåa. Och mamma och pappa - tänk vad mycket dyrare de skulle ha varit i Sverige, även fast de kostar 71.97 dollar. De blir det.


Sverige 02.58 (6 feb), Ohio 20.58 (5 feb)


-----


Even without practice I do good in the triple jumps, it feels good for the season :)

After the indoor track meet today (where I meet the girl I flew over the Atlantic with, fun! she was there to watch her host brother run), which I did good at and Taylor too, a little studying and a nap I went for a walk with Kevin in the sunlight (it was such lovely weather today! so happy!), which became more of a pulling fight between Kevin, who wanted to run, and me, who thought I had had enough running for today already. We compromised and both run and walked. Tonight is SuperBowl, which is big here and lots of people have big parties and all (everybody wants tomorrow to be a holiday, yeah because many get drunk), but I was mostly interested in the commercials and the half time show (Madonna this year), but we don't have the channel it's on. I don't mind though, didn't even know who's playing.

I'm trying to decide which sprint spikes I should get - the ones I've always wanted for 71.97 dollars, or some cute ones for 59.99 dollars or some I wouldn't ever even have considered if it wasn't for the line "This product can be shipped to US addresses ONLY." on the web site (that would make me feel special in Sweden) for 89.99 dollars? The first's price has been lowered from 120.00 dollars and I've wanted them about 4 years. It's leaning towards them. Blue. And mom and dad - think of how much cheaper it will be compared to what they would've been in Sweden even thought they are 71.97 dollars. It'll be them.

Ohio 8:58 PM (Feb 5), Sweden 2:58 AM (Feb 6)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar