onsdag 4 januari 2012

"We felt like touring the country"

Så var man tillbaka till vardagen igen, för idag började skolan. En vecka tidigare än vanligt (Sverige), men det gör inget. Det är en del av USA, nästa vecka har vi finals och därefter börjar vårterminen på riktigt vilket innebär en liten förändring i schemat för min del (tråkar och tråkar på kemin, även om jag faktiskt lärde mig något idag, och orkar inte med att ha matte när jag inte behöver). Skulle ha bowlat i en annan stad idag, vi åkte dit, men efter att vi väntat där typ 20 minuter fick vi veta att de inte tänkte släppa in oss (varför vet vi inte, misskommunikation) så vi vände och körde de 15-20 minuterna över landet (landet som i bondvishan, inte landet som i USA) tillbaka till vår hemmahall och spelade där istället. Jag gjorde okej första matchen och bra andra så jag är nöjd. Bakers (2 ramar per tjej, 5 tjejer per lag) gick helt okej för min del, rätt bra. Så vi kom hem typ en timme senare än vanligt, jag gjorde mina läxor och nu väntar sängen snart, efter en dusch. Kanske en dusch. Får se om jag orkar.

Sverige 03.35 (4 jan), Ohio 21.35 (3 jan)
----------------

So was everything back to normal again, school started today. A week earlier than usual (Sweden), but it's okay. It's part of America, next week's finals and after that spring semester starts for real, which means a slight change in my schedule (chemistry is so boring boring, and I really don't wanna have to take a math class this year since it doesn't count anyways.) We were gonna bowl in another city today, we drove there, but after 20 minutes of waiting we turned around and drove the 15-20 minutes back across the country (country as in farm country, not country as in the USA) to our home lanes and played there instead. They didn't let us in at the other place, don't know why, a misscommunication probably. I did okay the first game, and good the second so I'm happy. The Bakers (2 frames per girl, 5 girls per team) went pretty okay, pretty good. So I came home like anhour later than usual, did my homework and now my bed is waiting for me in a short while, after a shower. Perhaps a shower. We'll see if I'm not too tired for it.

Ohio 9:44 PM (Jan 3), Sweden 03:44 AM (Jan 4)

Föresten var det andra januari igår, men skrev gårdagens datum hela dagen idag tills sista klassen. Skrev på det amerikanska sätter, månad, dag, år. Det blev 1-2-12. Coolt, tyckte jag. Förra året var det 1-1-11-
By the way, it was January 2nd yesterday, but I wrote yesterday's date all day until the last class. Wrote it the American way, month, date, year. It was 1-2-12. I thought that was cool. Last year it was 1-1-11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar