fredag 20 januari 2012

Louise you are French not Swedish:)

Ja, försök själv att vara en svensk med svensk dialekt (för jag kommer helt enkelt inte bli av med den. Amerikanerna trodde mig inte ens när jag sa att man kan det och att jag vill det), och sen försöka sjunga med fransk brytning på engelska. Inte så himla lätt må jag säga. Äggmannen får kanske helt enkelt vara svenne i Skönheten och Odjuret.
   Sjukt kul är det i alla fall, vi har fantastiska människor som spelar Belle och Odjuret (har jag nämnt det redan?) och som varg scenerna kommer bli väldigt roliga att göra. Jag är en äggman, varg och tallrik (hoppsan, mamma och pappa, har glömt nämna det. Vi måste betala typ... vet inte hur många dollar, 25-40, per kostym, jag har tre. He he he heeeee)


Ny termin, nya klasser (hoppsan igen, jag blev sammare). Ingen mer kemi eller precalc, de är nu utbyta mot speech (underbaraste folket in there), och en library aid = 50 min i biblioteket, ställa undan böcker, göra läxor, spela spel på datorn, älskar bibliotek så det blir fint.


Historialäraren är min favorit, hon är underbar. Ett par dagar sedan satte hon upp ett wii i sitt klassrum så det är så vi spenderade lunchens sista minutrar idag, och innan och efter skolan igår, dansandes Just Dance. Idag efter lunchen (medans lektionen höll på att starta igen efter lunch), dansade vi the Charleston dance för vi håller på med the Roaring Twenties, haha, så kul!


Höll 3 presentationer om Sverige/mitt utbyte/om att amerikanerna ska bli utbytesstudenter, idag. Det gick bra.


Ska på YFU övernattning ikväll, ska också bli kul. Fast jag är dödstrött från för lite sömn och påbörjan till ont i halsen, och alldelles galet för långt efter i Svenskakursen. Tar igen allt sånt på söndag/imorgon kväll. På söndag ska jag tävla föresten, 55 meter, längd och tresteg. Har tränat en gång på ett halvår, kommer skämma ut mig.


Ha det. En bra helg önskas.


Sverige 22.32, Ohio 16.32


-----

Yeah, you try being a Swede with a Swedish accent (because I simply won’t get rid of it. Some Americans didn’t believe me when I said you can and that  want to), and then you try singing in American with a French accent. Not the very easiest I may say. The Eggman might just have to be Swedish in the Beauty and the Beast.
It’s extremely fun, however, we have fantastic people for Belle and the Beast (did I mention that already?) and the wolf scenes will be so much fun to do. I’m an eggman, wolf and plate (oops, 
mom and dad, I’ve forgotten to mention that we have to pay for the costumes, dunno exactly how much yet, but probably 25-40 dollars per costume, and I have three. He he he heeeee)

New semester, new classes (oops I became a social science person). No more chemistry or precalc, exchaged them to speech (the most wonderful kids are in there), and a library aid = 50 min in the library, put books away, do homework, play games on the computer, love libraries so that’ll be nice.

The history teacher’s my favorit, she wonderful. A couple of days ago she sat up a wii in her class room so that’s where we spend the last minutes of lunch today, and before and after school yesterady, dancing Just Dance. Today after lunch (while the class was picking up again after lunch), we danced the Charleston dance because we’re doing the Roaring Twenties, haha, so much fun!

Had 3 presentations about Sweden/my exchange/that Americans should become exchange students, today. That went good.

I’m going on a YFU sleep over tonight, that’ll be fun too. But I’m soooo tired from lack of sleep and my throat’s starting to get soar, and I’m way behind in the Swedish class. I’ll get back on track on Sunday/tomorrow night. I’m going to compete on Sunday by the way, 55 meter dash, long and triple jump. I’ve practiced once in the last half a year, gonna make a fool out of myself.

Take care. Wish you the best of weekends.

Ohio 4:32 PM, Sweden 10:32 PM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar