tisdag 24 januari 2012

My first time down the runway in America!

Var på YFU övernattning i helgen, mycket trevligt. En hel drös med folk jag träffat tidigare (Niagara), och en hel drös jag aldrig träffat tidiagre. En hel drös med fina barn. Fick till exempel en ny vän som bara bor 10-15 minuter bort, hur bra är inte det? Så söt är hon, hon heter Meng och är från Kina.
   Vi hade olika sessions och pratade om året so far och vad som komma skall, med ett tre minuters... peptalk? om hur svårt det kommer bli att lämna allt om 5 månader (lika länge som jag varit här för tre dagar sedan) och hur fort det kommer gå. Tror alla satt med tårar i ögonen.
   Sov gjorde vi på gympasalsgolvet i en kyrka, hårt, kallt. Tydligen 200 gånger varmare än tidigare år, men det var ändå kallt. Jag gick med filten virad runt mig hela dagen därpå (under andra dagens YFU möte alltså), fast jag hade en stickad tunika på mig. Så kallt var det nog inte egentligen, bara jag som var kall utav för lite sömn.

Men på lördag får jag kanske en hel födmiddag och lunch och så (ska göra lite planer till kvällen) för bowling matchen är instäld (de försöker hitta en ny dag för den), vilket ju inte sitter fel. Annars håller vi tummarna för en snö dag, är lite rädd att vi inte kommer få någon för snön bara smälter :( Lillkusinerna var här och lekte i snön igår (som helt smält inatt, förutom en minimal del av snögummans), vi åkte pulka efter fyrhjulingen, underbart! Men vill ju så gärna ha en snowday liksom. Hoppashoppashoppas.

Kroppen värker, överrallt. Smalbenen, låren, bakbenen, magen, ryggen, nacken, armarna, dels efter rumpmassagen stenarna gav mig under pulkaturen (raka ben, en 4 och 6-åring i knät, en i taget = trötta ben) och friidrottstävlingen igår. Ja, friidrottstävling. 55 meter (8.25, helt rätt bra för att vara första loppet på ett halvår med startblock?!), längd (4.06, 3.94. 3.89, usch okej acceptabelt), och tresteg (x, 8.31, 8.69, 8.97, 8.80, x, har gjort det ungefär 4 gånger, fett bra. 2a plats. Duktig tjej :) ). Hade tränat en gång innan jupp, en och en halv vecka innan. Alltså ja vilken form jag borde vara i (inte alls) men jag gjorde ju bra ifrån mig! Föresten, det var 3 st med på tresteget, haha. Men jag kom inte sist! Och jag placerade mig på min första tävling i USA :3 Fast bara ettan fick pris haha. Taylor, en av de andra två från min skola, slog pers i höjdhopp, också hennes första och hon var inte heller i form. Bra dag helt enkelt!

Sängen kallar, ropar mitt namn. Natti natti!

Sverige 03.40 (24 Jan), Ohio 21.40 (23 jan)


----

Was at a YFU sleep over this weekend, very nice. A whole bunch of people I’d met before (Niagara), and a whole bunch of people I’d never met before. A whole bunch of pretty kids. Made a newfriend in for example Meng, she is so cute, she is from China but she lives only 10-15 minutes away, isn’t that awesome?
We had different sessions and talked about our year so far and what is to come, with a three minutes.. peptalk? about how hard it will be to leave everything in 5 months (just as long as I’ve been here, or had been here three days ago) and how fast it all will fly by. Pretty sure everybody had tears in their eyes.
We slept on the gym floor in a church (the floor again :) ), hard, cold. Apparently 200 times warmer tha prvious years, but it was stillcod. Went around with my blanket wrapped around me the whole next day, even though I wore a knitted sweater dress. It wasn’t that cold, probably, just me being really cold due to the lack of sleep.


But on Saturday I might get a whole morning and lunch (gonna make some plans for the night), because the bowling meet is cancelled (they’re trying to reschedule it), which won’t be too bad. Otherwise we’ll hold our fingers crossed for a sow dag, I’m a little afraid we won’t get any this year because all the snow we get melt as quickly as it falls to the ground :( The baby cousins were over yesterday and played in the snow with me (which is completely gone by now), we went sledding behind the four wheeler, wonderful! But I’d really like a snow day. Hopehopehope.
My body hurts, everywhere. Ancles, thighs, hindlegs, belly, back, neck, arms, partially from the but massage the stones gave me durig the sledding straight legs, and a 4 and a 6 year old in my lap, on at the time = tired legs), and from the track meet yesterday. Yes, track meet. 55 meter dash (8.25, absolutely pretty good to be the first race with blocks in half a year), long jump (4.06, 3.94, 3.98, euw okay acceptable), and triple jump (x, 8.31, 8.39, 8.97, 8.80, x, have done it about four times before, greasy good. 2nd place. Good girl:) ). Had had one practie before, yup, one and  half week ahead of time. What shape I was in (not at all), and I still did that good! By the way, we were 3 doing triple jump lol. But I didn’t get last! And I placed in my first meet in the USA :3 But only the first got a price haha. Taylor, one of the other two from my school, broke her PR in high jump, it being her first meet too and she wasn’t in shape either. Good day for sure!
The bed is calling my name. Nighty night!
Ohio 9:40 PM (Jan 23), Sweden 3:40 AM (Jan 24)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar