tisdag 31 januari 2012

Grattis på födelsedagen Louise

Eftersom det är tidsskillnad är jag redan 18. Myndig. Skulle fått rösta i valet i höst om jag varit amerikansk medborgare. Skulle fått dricka på krogen i Sverige. Här får jag gå på krogen utan att dricka, tycker det är bra. Alkohol är inget bra, bättre att sätta ribban högt. Ingen skulle kunna stoppa mig om jag bestämde mig för att resa land och rike (förutom mina föräldrar.). Jag kan skriva under mina egna bankpapper.

Jag känner mig helt plötsligt väldigt gammal, mycket äldre än igår. Eller? Man kan ju låtsas i alla fall.

Så än en gång; grattis.
(Man får vara lite egoistisk och gratta sig själv på sin blogg på sin 18 årsdag)

Sverige 03.24 (31 jan), Ohio 21.24 (30 jan)

------
Happy Birthday Louise

Because of the time difference I'm 18 already. Of age. Would get to vote in the election this fall if I'd been an American citizen. Would get to go out and drink in Sweden. Get to go out without drinking here, I think that's good. Alcohol isn't something good, it's better to set the bar high. Nobody could stop me if I decided to tour the country (except my parents.). I get to sign my own bank papers.

All of a sudden I feel very old, so much older than yesterday. Or? One can pretend.

So once again; happy birthday.
(You're allowed to be egoistic and say happy birthday to yourself on your blog when you're turning 18)

Ohio 9:29 PM (Jan 30), Sweden 3:29 AM (Jan 31)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar