lördag 14 januari 2012

Varför har man sitt växthus öppet i januari, ens i Ohio? Någon hade det igår...

Godmorgon.
Från skolan i torsdags:
"Sitter i skolan igen, darav ett inlagg utn a a och o. Precis, utan dem. Har skrivit fardigt hostterminens exam i government, sa nu sitter jag och vantar pa att klockan ska ringa. Every time the bell rings an angel gets its wings. I alla fall, det ar tur att mina betyg inte raknas har haha for jag kan ha failat grovt pa engelska examen i tisdags. Om jag inte hade en himla tur och gissad ratt pa alla fragor utan de ungefar tva jag kunde lol... :P Fick ett A pa historia examen... Men jag far allti A’s pa hennes prov for de ar latta. AgScience ingar kan jg ju inte pasta var sa sva either, open book (dvs, vi fick anvande boken) och med 8th graders i klassen... Menar bara att det inte kunde vara sa svart eftersom de trots allt ar 4 ar yngre an mig.
  Terminens betyg utgors till 3/7 av forsta quarterns betyg (All A’S), 3/7 av andra quarterns’ (irriterad pa PreCalcen dar. Ett dumt prov vi hade drog ner mitt betyg, och sen hann jag aldrig jobba upp det helt igen. Kanske, allt ar inte rattat an, och jag kan fortfarande fa extra credit om jag spelar spel pa datorn haha. Hall tummarna.) och 1/7 utav the exam.
  Skolan ar latt har, man behover bara gora sina laxor, och man har i princip ett A. Minst ett B. The bell ringer om 3 minuter. In three minutes an angel gets its wings.
  Tjolahopp!

14.13 Ohio 20.13 Sverige"
Efter det tog jag en sväng med en vän till den lite större staden och dess universitet, för det var dags för Indoor track att börja (dvs, inhomhus friidrott). Så fint att vara i en friidrottshall igen, jag har saknat det, tog ett uppvärmingsvarv och lite stretch och sen var jag duktig och gjorde häckövningar i 20-25 minuter. Det var för länge sedan, på tok för länge sedan, ojoj vad jobbigt det var. Idag kan jag knappt gå av träningsvärk i baklåren och höfterna haha. Så innan track börjar på skolan ska jag göra indoor track (på universitetet men med min skolas coaches, de kommer nästa vecka, vi var själva i torsdags), och kanske ha något meet beroende på i vilken form jag kommer in i. Har nämligen bara en träning i veckan, och hur vi ska komma i meet form med det... Men en gång är bättre än ingen gång, inte sant? :)
Sitter och tittar på Harry Potter (ettan) igen, underbart. Musical practice, fiskmiddag någonstans och winter dance på skolan är dagens planer, men valde att inte sova hela morgonen så jag fick lite slappar tid också. Läs "meningen var egentligen att jag skulle göra min svenska B läxa men det får bli efter träningen, Harry känns bättre just nu".
Vi hade en 2 timmars delay igår för det hade snöat litelite grann men blåste storm, (skönt), och det har fortsatt i går och i natt så det börjar bli vitt. Fint! Gårdagens schema blev dock lite messed up pga av förseningen och faktumet att vi fortfarande hade en exam kvar, så vi hade 1st period 10-10.20, 4th peridod exam 10.23-11.36, 5th 11.39-13.03 med en halvtimmes lunch i mitten, sen back to 4th period för en vanlig lektion, sen 6th and 7th. Men vi fick en 7 minuters rast, det har inte hänt i år! Alltid 3 minuters raster :)
Bolwade bra igår, vi hade ett hemma meet. 143 och 127 i mina matcher, vilket är braaaaaa, i alla fall för att vara mig, de bästa bowlar runt 160-170, och så gjorde jag helt okay för bakers. Vår tränare sa att jag är "Gutsie", dvs jag har guts, för jag provade något helt nytt som visserligen inte fungerade, men om det hade gjort det kunde jag fått ner alla mina käglor även fast de var delade på varsin sida av banan. Men jag blir stadigt bättre, och igår höjde jag mitt genomsnitt, trevligt trevligt.
Bara för att det var länge sedan ni såg min fejja:
Gammal bild, med lite creepy majskolv (Anna Maria!) (strunta i att mina ögon är lite ofokusearde). 
Nyår
De spelar Quidditch, all min uppmärksamhet kommer nu riktas mot spelet. Harry fick nyss syn på kvicken. Hans kvast snurrar. Hejdå. Snapes mantel brinner.
Sverige 16.20, Ohio 10.20

1 kommentar:

  1. Majskolven, jag dör!!♥ Ush va söt du är förresten♥

    SvaraRadera