lördag 10 december 2011

Vacker som få, dessutom

Sverige 23.05, Ohio 17.05                                                              
       
Snö. Jag älskar snö, det bästa som finns typ. Det snöade  en 2-3 cm i natt, vilket ledde till att vi fick en 2 timmars sovmorgon, vilket ju inte var fel. Börjar tappa motivationen för skolan nu, vill ha jullov. Till och med lärarna pratar om att de vill ha förseningar så vi får sova lite extra om morgonen, känns som att det är välbehöveligt.


Ohio 5.05 PM, Sweden 11.05 PM
       
Snow. I love Snow, kinda the best there is. It came about an inch tonight, and we got a 2 hour delay, which  is pretty nice. I'm starting to loose my moivation to go to school, just want the break to be here. Even the teachers want delays so we can sleep in some, it feels like we've earned it by now.



Min vän på brevlådan, som jag hjälpte till jorden i väntan på bussen i morse (ljusen där borta långt bort :) )
My friend on the mail back, who I helped onto this planet while
 waiting for the bus this morning (the lights way far away :) )

Okej, lite punktform om skolan: Okay, some stuff in bulletin style about school:
  • Vi har heltäckningsmatta i alla klassrum utom labben. Annorlunda, men ljudabsorberande. Rätt smart faktiskt. We've got carpeting in every class room except the labs. Different, but sound absorbing. Pretty clever actually.
  • De som tar anatomi klassen kommer dissekera en katt. Nästan så jag vill ta den klassen bara för att få uppleva det, men vid närmare eftertanke så skulle jag aldrig kunna dissekera en katt på riktigt, för makabert. Jag älskar katter! The ones taking anatomy this year will dissect a cat. It almost makes me wanna take anatomy too, but at a second thought, I would never be able to actually do it. I love cats!
  • Fick 281%, eller 45/16 poäng, på mina engelskafrågor + notes över The Outcasts of Poker Flat (som jag typ inte ens förstod) idag. Det vägde upp mitt prov som jag fick 30 procent, 9/30 poäng, på, kan man ju säga. Extra poäng så det heter duga, haha! :) Got a 281%, or 45/16 points, on my english questions + notes over The Outcasts of Poker Flat (which I barely understood), today. It made up for the test I got a 30%, 9/30 points, on, so to say. Extra credit, yes, haha! :)
skelöga squint eye

Hade ett peprally idag, boys basketboll match ikväll. Heja oss!
Had a peprally today, boys basketball game tonight. Go us!


Kärlek. Love.

1 kommentar:

  1. Vi har haft pyttelite snö. Eller ja, det snöade ordentligt i onsdags, all fokus föll bort från ekonomin. Daniel: "I know you weren't listening, you're all watching the snow"
    (Inte bara jag som tänkte på dig och din snömani då förresten♥)

    SvaraRadera