måndag 8 augusti 2011

Hej och välkommen hit!

Hej!

Jag heter Louise och bor i mellersta Sverige. Jag är 17 år, och har precis bytt blogg, kände att det var dags för lite förnyelse.

Anledningen till att jag bloggar är att jag ska åka som utbytesstudent till Ohio om 12 dagar. Jag lämnar Sverige, tryggheten, familjen, alla vänner, vardagen, allt jag känner igen om mitt liv, och byter ut det mot ett nytt i USA ett år. Kommer bo hos en stor familj (mamma, pappa, 5 syskon), utanför en liten by och gå på en sprillans ny skola mitt ute på en åker. Just det här med en stor familj och åkrar är det jag ser fram emot nästan mest av allt, jag har alltid velat ha en stor familj och bo på landet! Och skolans lokaler är sprillans på riktigt, färdigbyggda nu i sommar :)

Om jag skulle ta och beskriva mig som person skulle jag berätta att jag har tränat friidrott i större delen av mitt liv, numera tränar jag även orientering samt är ledare för minstingarna i klubben (något som jag kommer sakna i USA, jag får försöka få tag i någon barngrupp där som behöver ledare!). Jag älskar att vara med familjen (♥) och mina vänner (). Är ett stort fan av Harry Potter (som Awesomeness har upptäckt, jag var nörd från början, har vuxit upp med Harry Potter), är en stolt nörd. 


Just nu är jag jättetaggad inför att åka till USA, hade en "nervös-period" förra veckan, men nu känns det bara spännande igen. En helg kvar i Sverige.
   Fast jag är lite nervös inför värmen föresten, i Ohio är det just nu väldigt varmt, speciellt om man som jag inte föredrar värme utan halvt sådär smälter bort vid temperaturer över 25 grader Celcius (77 grader Farenheit, lika bra att jag vänjer mig!) och mår som bäst när det är -10 Celcius (14 Farenheit). Fast jag tror jag vänjer mig, hoppas på det :)


Ha det så bra där ute, och släng iväg en kommentar om du har läst det här så skulle jag bli jätteglad (det är spännande att veta vem som läser! :) )

4 kommentarer:

  1. Hej Louise! Va spännande det låter! Jag skulle också vilja vara utbytesstudent i USA :) Men du får ha det så bra där borta och det ska bli kul o läsa hur det går! Kram på dig :)

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Jättefin blogg, faktiskt snyggare än den gamla.
    Ska bli kul att läsa vad du skriver om ditt "nya liv".
    Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Hej Louise! Jag visste inte om att du skulle till USA i ett år!? Det låter skit kul ju! Fin blogg du har gjort :) Hoppas du får det jätte bra!
    Kram Alice S.

    SvaraRadera
  4. Hejhej :D
    Sa ju att blogspot var bättre hehe :3 Skitsnyggt!
    Ah, jag kommer fortsätta läsa din blogg muöhöhöhö osv, vi se på onsdag!

    SvaraRadera