fredag 4 november 2011

Blommor, fjärilar, larver och halloween

Sverige 21.34, Ohio 16.34


Det är helg. Jag har inga läxor. Kunde stänga skåpet i dag och inte ta med mig något alls hem. Så skönt. Underbart. Och jag har antagligen huset för mig själv imorgon.


Jag klagar inte.


I alla fall. Vi har haft frost, men ändå har vi larver, blommor och fjärilar kvar. Och gräshoppor. I måndags var det halloween. Så det må inte vara tropisk värme här, men varmare än i Sverige, det är säkert. Sitter ute just nu och det är varmt igen, fast det har varit ner mot 5 celcius ett par gånger.
   Var i alla fall in till en liten stad för att titta på barn som gick bus eller godis på halloweenen, så söta! En liten tjej utklädd till gris och två killar, en drake och en polisman, var mina favoriter, och en liten snart ettåring som vi känner, hans mamma hade satt på honom en leopard pyjamas med luva och fötter


Snart kommer Jenny hem, då äter vi middag och sen ska vi åka in till staden (inte den lilla dock, den här är lite större), och åka till Walmart och se om vi kan hitta kakhis till mig. Jag behöver ha det till bowlingen. Det blev inget simlag så jag spelar bowling istället (men orora er inte, jag ska träna också ändå, kan ju inte gå in i friidrotts säsongen efter ett halvår utan träning, vore katastrof), för det är en sport (det finns regler och allt, och ni vet pilarna i banorna? De finns där för att man ska sikta på dem. Och man ska ta ansats från prickarna bak vid bollarna) och ja, jag ska göra det. 

Har fått  mitt första D (icke godkänt), igår. PreCalc. Matte. 
Men jag lämnade in det  jag gjorde och det ska ändras 
så snart läraren rättar.
Fin helg!


-----
Ohio 4.58 PM, Sweden 9.58 PM


Flowers, butterflies, caterpillars and halloween


It's weekend. I don't have any homework. Could close my locker without bringing anything. So nice. Wonderful. And I'll probably have to house by myself tomorrow.


I'm not complaining.


Anyways. We've had frost, but there's still flowers, butterflies and caterpillars around. And crickets. Monday was Halloween. The climate's not tropical here, but it for sure is warmer than in Sweden. Sitting outside right now, it's hot again, but it's been down to low 40s (Farenheit).
   We went to a small town for Halloween to watch the kids go trick or treating. They were so cute! A little girl in a pig costume and two boys, a dragon and a polieceman, were my favorites, together with a 1 year old who we know, his mother had dressed him in a leopard pyjama with a hoddie and feet


Jenny's gonna be home in any minute, we'll have supper and then head off to another town (not the small one tho, this one is a little bit bigger), and go to Walmart and see if we can find kakhis to me. Need them for bowling. Yes, I'm doing bowling, cuz' we won't have a swim team. (But relax, I'm gonna work out too, I can't go into track season without having done anything for the past half year, that'd be a catastophy.) Bowling's a sport anyhow, with rules and everything, you know the arrows in the lanes? Those are to aim at. And the dots by the balls? That's were you start out before you bowl. I'm gonna do bowling at least. I'm gonna become a pro.


I've gotten my first D. PreCalc. Mathematics.
But I've handed in what I've done and it should be 
fixed as soon as the teacher corrects it.
Nice weekend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar