tisdag 22 november 2011

Jag fick 9/30 på mitt senaste engelska prov, fast vi har bytt område sen jag nämnde dem oförståeliga texterna. Jag fattar ingenting av det nya vi läser heller.

Sverige 01.02 (tisdag), Ohio 19.02

Som utbytesstudent med YFU måste man gå på sina obligatoriska läger, som de har för att man ska få ut mer av året. Under sommaren var det Pre-Departure Camp i Sverige, och när jag kom hit var det meningen att jag skulle gå på ett Post-Arrival Camp på 5-6 timmar, där man i princip bara gick igenom reglerna och lekte lite. Oops jag gick inte, vi var på ett charity race för bröstcancer och sen gick vi ut och åt brunch. Efter det hade vi home coming games, som jag inte vill missa.

Så vi sa att vi skulle gå på ett annat möte i en annan stad (YFU är nöjda så länge vi går på ett av de Post-Arrivals som annordnas i vårat område), hrm. Jag hade just varit på National FFA Convention, inte sovit något på 5 dagar och hade hyggligt mycket läxor. Jag nös tre gånger på väg till kyrkan. Så jag gick inte.

Ingen sa något. Jenny hade försökt få tag på YFU-folk innan, men utan succe, och eftersom ingen hörde av sig så antog vi att de i princip "glömt bort mig". Inte riktigt, men vi sa det på skämt.
   Men så förra lördagen (alltså den före den som precis var) ringde min area-representant och sa att jag var tvungen att gå på ett recap-möte hemma hos en familj nästkommande dag. Så jag och Jenny åkte dit.
   Under 1.5 h gick vi igenom allt som tagit resten 6 timmar, haha.

Imorgon ska jag på en FFA tävling. Det är en Food Science tävling, och en del av tävlingen har jag redan gjort, det var ett online test som jag scored typ 136/300 på. Lite var det pga att det var på engelska (typ, vad betyder "fermented" och sånna ord? Kan jag dem? Nepp. Inte än), men det mesta var för att jag inte kan så där otroligt mycket om food science, hehe. Min lärare tycker i alla fall det är jättekul att ha en utbytesstudent i klassen som dessutom är involverad i FFA, så han tyckte det var helt okej (även fast jag glömde nämna det där om att språket inte var det största hindret i det delen, utan min okunskap i ämnet...). Imorgon åker jag och tre till elever till en annan skola för att försöka vinna oss in i State tävlingen, och tävlingen består av smak prov, lukt test, säkerhets aspekter och ett costumer complaint letter som vi ska skriva. Det ska bli jätteroligt! De senaste Agscience lektionerna har gått till förberedelser inför tävlingen, så vi har luktat på doftflaskor, ätit oreos (och torkade tranbär, kex och ost) och tittat på säkerhets slider på en power point.
   Är så glad att jag är med i FFA, för det finns så mycket att göra med FFA som jag aldrig skulle få uppleva annars. Det här är till exempel bara en tävling, det kommer många fler under året, så vi får se om jag är med i någon mer. Det kommer leadership nights där man leker lekar, spelar spel och äter pizza tillsammans hela natten på skolan, och så har jag ju varit på National Convention redan. FFA är kul.

Går två timmar kortare i skolan idag och imorgon, för det är parent-teacher conferences. Typ som utvecklingssamtal, fast ens föräldrar får gå till varje enskild lärare och prata om ens betyg. På onsdag börjar höstlovet, för det är Thnaksgiving den här veckan. Och idag fick jag veta att skolan ska sätta upp en musikal i vår, Skönheten och Odjuret. Gav mig en anledning till att se den för första gången nu. Ska göra det över lovet tänkte jag. Sen hoppas jag att jag kan få vara med i produktionen, vore kul!:)

Kom precis ihåg att jag glömt en läxa som ska lämnas in imorgon. Hoppsan. Bäst att jag gör det nu kanske.

  Tootles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar