onsdag 26 oktober 2011

De skrev om den svenska pappaledigheten i tidningen idag. De fick det att låta som att alla svenska män har vikingtatueringar.

Sverige 02.43, Ohio 20.43 (tisdag)

Ja... Livet är vardag igen. De dagliga händelserna är inte lika mycket nya längre, även fast jag faktiskt fick veta att man har quiz bowl här på riktigt, ni vet det man ser på filmer när man tävlar i matte och naturämnen. Dagarna ser mycket lika dana ut. Det har liksom blivit ett... jag vet inte. Det är mitt liv här just nu liksom. 

Jag har aldrig varit den som bloggar om vardagen (Och nu blir jag lite smått irriterad på mig själv - gissa hur många gånger jag har stavat fel redan bara på de här 5 raderna? Miljarder ungefär, på svenska). Jag trivs här. Snart börjar vintersporterna och jag ska förhoppningsvis joina simlaget (lära mig att dyka en gång för alla kanske?), och så är jag med i Year Book komitteen så vi har små möten en gång i veckan.

Som sagt, livet är bra. Hoppas du kan säga detsamma.

Tidig kväll ikväll eftersom jag varje dag går upp halv sju. 
Tack och lov så har jag en halvtimme extra att sova under på bussen.

Föresten, såg ni norrskenet i natt? Jag gjorde det inte. Jag sov. Bara så ni vet.

--------
Ohio 8.53 PM, Sweden 02.53 AM

The paper wrote about the Swedish pappaledighet, daddy leave, today. They made it sound like every Swedish man has a viking tattoo.

Yes... Life has gone back to normal again. The daily events aren't as new as they were before, although I did get to know that there actually is quiz bowl competitions here yesterday, you know, where you compete in math and sciences. Every day is much the same. It's became sort of a... I don't know. It's my life here right now.

I've never been the one blogging about my everyday life. (The words in the parenthesis is just about all my misspellings in Swedish - there's a lot of them. And I just misspelled misspelling, right?) I like it here. Winter sports are about to start, I'm hopefully joining the swim team (time to learn how to dive?), and we have meeting with Year Book once a week or so.

As I said, life's good. I hope you can say the same.

Early night tonight since I wake up 6.30 every morning.
Luckily I have another half an hour of sleep on the bus though.

Oh, by the way, did you see the northern lights tonight? I didn't. I was asleep.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar