söndag 10 juni 2012

NICE NICE NICE NICE

Har precis haft en sjukt bra lång helg i Virginia, vi bodde hos Jennys bästa kompis (de är Gudmödrar till varandras barn) i deras stora hus (ni vet ett sånt där stort man kan se på TV), i ett gated comnunity. Alex's skola graduated 694 elever igår - min 82 för två veckor sedan. Det var häftigt att se den stora graduationen, men eftersom skolan är så stor är de väldigt tävlingsinriktade och Sverige vill inte så ofta ha vinnare i allt för vi vill inte "single out" anybody as "better", så det hela var för stort och skrämde mig. Kul att se ändå. Glad att jag inte tar studenten från en så stor skola.

Men fy vad jag avskyr att säga hejdå. Får inte träffa Kati igen innan jag åker. Det var en person. Kommer grina hela dagen på onsdag, för då kommer katastrofen. Taylor, Grace, Roxanne, Gates, Alisha, och alla mina vänner från kyrkan. Usch det här är det värsta med att vara utbytesstudent, man har liksom två liv. Mitt hjärta är på två platser, jag har två liv, på två olika kontinenter. Om jag bara kunde ta med alla från Ohio till Sverige vore jag förevigt glad. Om jag grinar när jag kommer hem för att jag saknar Ohio så är det inte för att jag inte vill vara med er i Sverige utan för att jag saknar alla på andra sidan. Tro inte att jag inte tycker om er också.

Presidentens hus?
Well, det ser ut som det, men inte riktigt.
Ett övergivet Presidentens hus, ingen har någonsin bott i det. Skamligt. Jag kan ta det?!

Varför lämnar man en TV antenn (parabol? vet inte skillnaden) på ett övergivet hus?
We are on the road, by the way. On our way home to Ohio again. We are not actually stopping in West Virginia, other than at McDonalds to pee when we got stuck behind an accident which we are now past. The rest rooms were distugsting, Rachel and Jenny said. That's why I don't pee in public rest rooms. Poop in the toilet disgustes me.

Sverige 01.33 10 juni, West Virginia 19.33 9 juni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar