fredag 30 september 2011

Officiellt nummer 28

Sverige 22.27, Ohio 16.27


Are we doomed?
   Det var vad jag frågade Coach när hon under gårdagens hemmamatch frågade mig om jag ville spela. Anledningen till min fråga var den att hon tidigare sagt att hon kunde slänga in mig om vi fick ett bra försprång i någon match, men igår låg vi under med 7-17. Att hon då tänkte låta mig spela var som att säga att vi var dömda, i alla fall om man tänker på hur mycket jag har spelat. Jag vill inte verka nedlåtande mot mig själv, jag har faktiskt blivit helt hyfsad på volleyboll, men jämfört med de som spelat flera år är jag fortfarande nybörjare.

I alla fall. Jag klev in där på planen, efter att resten av laget på bänken tittat på mig och skrattat nervöst när jag frågade om vi var dömda, och fick hjälp av alla att hitta dit jag skulle. Jag skakade ute på plan. Hela tiden. Bokstavligen. Och sprang till min plats innan det andra laget hade servat en gång vilket fick alla att skratta, haha:) Det var i alla fall kul att spela, och alla blev så excited att vi tog in det andra lagets ledning igen, så doomed var vi inte :)

Det är höst i luften, och inte kvavt längre. Det luktar så gott. Frisk luft.

----------------
Ohio 4.46 PM, Sweden 10.46 PM


Are we doomed?
   That's what I said to Coach yesterday when she asked me if I wanted to play. The reason why was that we were down to 7-17, and since she'd said before that she might throw me in if we got a good lead, it felt like we were down with no chance of getting back when she was going to let me play. I'm not trying to let myself down, I'm getting decent at volleyball, but compared to the others, who's been playing for years, I'm still a beginner.

Anyway. I stepped out on that court, and with a lot of help from everyone around me I managed to get to the right spot. I was shaking, literally, the whole time. Once I ran to my spot before the other team had served, that made everybody laugh, haha:) It was fun to play though, and the team got so excited that we actually caught up again. We weren't doomed :)

The air smells of fall. It smells so good. Fresh air.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar