söndag 18 september 2011

4 veckor.

Sverige 22.24, Ohio 16.24

Igår firade jag 4 veckor i staterna genom att dels ta en promenix till majsfältet med Kevin och klappa en majskolv, och dels äta frys yoghurtglass som vi köpte i en drive through ice cream bar. Det är min nya favorit, så otroligt god.

Har haft mina första två prov här, ett i government och ett i amerikansk historia. 80 % av proven bestod av fler vals frågor, vilket aldrig händer i Sverige. Det var annorlunda, ganska lätt (25 % chans att man får rätt bara genom att gissa ju :3 ), och lite kul för min governmentslärare var orolig för att jag inte skulle klara provet pga av engelskan, jag hade två fel (av 40) och fick extrapoäng på en av uppsatserna (vilka var som vanliga provfrågor i Sverige, inte riktiga uppsatser), hehe. :)

På historian hittade vi på indiannamn åt oss själva. Jag är Flygande Rådjuret. Ville heta Rosa Flygande Delfinen, men varken rosa eller delfin fanns med i ordboken :/ Flygande Rådjuret är bra det också.

Er Kära,
Kinyan Sintehanska
-------------------------------------------
Ohio 4.36 PM, Sweden 10.36 PM

4 weeks.


I celebrated 4 weeks in the states yesterday by one taking a walk down to the corn field with Kevin to pat the corndogs, and secondly having frosen yoghurt ice cream at a drive through ice cream bar. The frosen yoghurt's my new favorite, so extremely good.


I've had my two first test here now, one in government and one in american history. They were made up of multiple choice questions to 80 %, which is something that would never happen in Sweden, they were kind of easy because of that (you have a 25 % chance of getting the right answer just by guessing :3 ), and a bit funny because my governent teacher was scared that I might not pass the test due to it being in another language, I had two wrong anawers out of 40 and got extra points for one of the essays (which were like normal test questions I'm used to since we never have mulitple choice questions), hehe. :)

In history class this week we made up indian names for ourselves, I wanted to be called the Pink Flying Dolphin but neither Pink nor Dolphin was in the dictionary, so I chose the Flying Deer instead. Pretty cool.

Yours Sincerely,
Kinyan Sintehanska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar